- Muzeum
- Struktura Muzeum
- Rada Muzeum
- Obiekty muzealne
- Cennik usług
- Ogłoszenia
- Oferta usług Działu Archeologii
- Dostosowanie obiektów dla osób z niepełnosprawnościami
- Deklaracja dostępności
- Zasady zwiedzania wz. z COVID-19
- Partnerzy
- RODO
- Polityka Cookies
- Oferty pracy
- Szukamy spadkobierców
- Zamówienia publiczne
- Program działania
- Standardy Ochrony Małoletnich w Muzeum Częstochowskim
- Sygnaliści
- Wystawy
- Wystawy stałe
- Wystawy czasowe
- Gabinety Wybitnych Częstochowian
- Jerzy Ostrowski
- Ferdynanda Karo
- Ludwik Wawrzynowicz
- Waldemar Miechowski
- Leon Jelonek
- ks. Leopold Wojak
- dr Mieczysław Wyględowski
- Władysław Biegański
- Edward Mąkosza
- Juliusz Łuciuk
- Jan Maciek Kukliński
- Śladami Reszków
- Kalina Jędrusik-Dygat
- Bronisław Idzikowski
- Wojciech Łukaszewski
- Wacław Tokarz, Władysław Terlecki
- Ludmiła Marjańska
- Jerzy Władysław Kołakowski
- Wanda Wereszczyńska
- Stefan Gierowski
- Andrzej Jasiński
- Stefan Korboński
- Włodzimierz Błaszczyk
- Jan Otrembski
- Jerzy Jotka Kędziora
- Iwo Gall
- Jan Oderfeld
- Marian Michalik
- Krzysztof Kędzierski
- Muniek Staszczyk
- Zwiedzanie i ceny biletów
- Wydawnictwa
- Multimedia
- Projekty
- Janina Plucińska-Zembrzuska – konserwacja kolekcji
- Koziegłowy – zapomniany ośrodek twórczości rękodzielniczej
- Podróże wycinanek
- „Czyn-iąc piękno. Działalność częstochowskiej Fabryki Wyrobów Ceramicznych «Czyn»”
- Modernizacja stałej wystawy historycznej
- Konserwacja tła do fotografii z wizerunkiem klasztoru jasnogórskiego i Matki Boskiej Częstochowskiej
- VIII Konkurs Sztuki Ludowej Stworzone, by cieszyć. Rzeźby i zabawki
- Karuzela z Madonnami – wizerunki Matki Boskiej Częstochowskiej
- Etnobotanika w muzeum – w świecie naparów, wyciągów i eliksirów
- BOMBkOWA historia Częstochowy
- Edukacja
- Kontakt
Centrum Promocji Młodych
W RAMACH FESTIWALU FRYTKA OFF: Warsztaty śpiewu performatywnego
Pieśni zielonych
15-16 i 18-19 czerwca 2015
W RAMACH FESTIWALU FRYTKA OFF: Warsztaty śpiewu performatywnego – Pieśni zielonych
15-16 i 18-19 czerwca 2015, g. 16.00–20.00
Centrum Promocji Młodych, Willa Generała, al. Wolności 30
Warsztaty interdyscyplinarne poświęcone fenomenowi ludzkiego głosu, będącego podstawowym narzędziem komunikacji oraz wyrażania emocji. Dzisiaj większość ludzi nie wyczuwa potencjału swojego głosu i siły, która w nim drzemie. Proponujemy wspólnie wskrzesić tę siłę, by móc czerpać z niej energię. Nie ma wymagań co do posiadanych muzycznych doświadczeń, umiejętności czy wiedzy.
W programie: ćwiczenia oddechowo-emisyjne, rozgrzewka głosowa, nauka pieśni w tech g.nice śpiewu naturalnego, przygotowanie stroju do performansu grupowego, performance w przestrzeni miasta. Warsztaty będą składać się z 2 etapów zakończonych grupowym performansem w przestrzeni miasta – pracy z głosem oraz przygotowaniu strojów „zielonych”.
Poprzez zbiór ćwiczeń głosowych i ruchowych będziemy uczyć się świadomości naszego głosu, jego natury, siły, możliwości; będziemy uczyć się opisywać dźwiękiem to, co widzimy, poprzez szept, krzyk, nucenie. Warsztaty mają również uwrażliwić jego uczestników na słuchanie świata przyrody, zwrócić uwagę na problemy ekologiczne.
Prowadząca warsztaty Ola Kozioł tak tłumaczy ideę pieśni zielonych: „Człowiek zanim nauczył się mówić, przed tysiącami lat, żeby przeżyć musiał nauczyć się dźwięków przyrody. Był czujny na to, co śpiewał wiatr, co szumiały liście, co mówiła ziemia. Musiał być czujny, by móc wiedzieć kiedy przyjdzie woda, a kiedy przyjdzie zwierz. Reagował na te dźwięki, odpowiadał, rozmawiał z drzewami, z wszystkim co żywe. Słuchał. Jestem pewna, ze świat przyrody ma nam wiele do powiedzenia, że właściwie ciągle nam coś komunikuje, czasem wręcz krzyczy poprzez katastrofy naturalne. Chcę wrócić do człowieka śpiewającego i słuchającego. Chcę uwrażliwić jak najwięcej młodych ludzi na dźwięki przyrody. To, co zdawało się istnieć w nadmiarze, a co stanowi warunek naszego życia: powietrze, woda, ziemia jest dziś śmiertelnie zagrożone”.
Ola Kozioł – urodzona w 1983 roku. Artystka multimedialna, w swoich działaniach performatywnych bazuje na głosie, wykorzystując tzw. śpiew biały. Skończyła studia na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, gdzie aktualnie pracuje. Brała udział m.in. w 8. Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Wizualnej inSPIRACJE/apocalypse w Szczecinie (2012, GRAND PRIX), w festiwalu Arterie w Częstochowie (2013), w Biennale Sztuki Młodych RYBIE OKO w Słupsku (2011, 2013), w A Tourist in Other People’s Reality w Vestry House Museum w Londynie (2013), w Tworzy się Łódź w Galerii, Manhattan w Łodzi (2014), jako Ola & Big Stick na Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Efemerycznej Konteksty w Sokołowsku (2014) oraz w Granicach globalizacji w ramach Mediations Biennale w Poznaniu (2014). Współtwórczyni grupy śpiewu tradycyjnego Miejskie Darcie Pierza, członkini chóru przy Teatrze Chorea.