- Muzeum
- Struktura Muzeum
- Rada Muzeum
- Obiekty muzealne
- Cennik usług
- Ogłoszenia
- Oferta usług Działu Archeologii
- Dostosowanie obiektów dla osób z niepełnosprawnościami
- Deklaracja dostępności
- Zasady zwiedzania wz. z COVID-19
- Partnerzy
- RODO
- Polityka Cookies
- Oferty pracy
- Szukamy spadkobierców
- Zamówienia publiczne
- Program działania
- Standardy Ochrony Małoletnich w Muzeum Częstochowskim
- Sygnaliści
- Wystawy
- Wystawy stałe
- Wystawy czasowe
- Gabinety Wybitnych Częstochowian
- Jerzy Ostrowski
- Ferdynanda Karo
- Ludwik Wawrzynowicz
- Waldemar Miechowski
- Leon Jelonek
- ks. Leopold Wojak
- dr Mieczysław Wyględowski
- Władysław Biegański
- Edward Mąkosza
- Juliusz Łuciuk
- Jan Maciek Kukliński
- Śladami Reszków
- Kalina Jędrusik-Dygat
- Bronisław Idzikowski
- Wojciech Łukaszewski
- Wacław Tokarz, Władysław Terlecki
- Ludmiła Marjańska
- Jerzy Władysław Kołakowski
- Wanda Wereszczyńska
- Stefan Gierowski
- Andrzej Jasiński
- Stefan Korboński
- Włodzimierz Błaszczyk
- Jan Otrembski
- Jerzy Jotka Kędziora
- Iwo Gall
- Jan Oderfeld
- Marian Michalik
- Krzysztof Kędzierski
- Muniek Staszczyk
- Zwiedzanie i ceny biletów
- Wydawnictwa
- Multimedia
- Projekty
- Janina Plucińska-Zembrzuska – konserwacja kolekcji
- Koziegłowy – zapomniany ośrodek twórczości rękodzielniczej
- Podróże wycinanek
- „Czyn-iąc piękno. Działalność częstochowskiej Fabryki Wyrobów Ceramicznych «Czyn»”
- Modernizacja stałej wystawy historycznej
- Konserwacja tła do fotografii z wizerunkiem klasztoru jasnogórskiego i Matki Boskiej Częstochowskiej
- VIII Konkurs Sztuki Ludowej Stworzone, by cieszyć. Rzeźby i zabawki
- Karuzela z Madonnami – wizerunki Matki Boskiej Częstochowskiej
- Etnobotanika w muzeum – w świecie naparów, wyciągów i eliksirów
- BOMBkOWA historia Częstochowy
- Edukacja
- Kontakt
Centrum Promocji Młodych
Dokumentacja obrazu – wernisaż wystawy malarstwa Agaty Czeremuszkin-Chrut
19 marca 2015
Dokumentacja obrazu – wernisaż wystawy malarstwa Agaty Czeremuszkin-Chrut
Centrum Promocji Młodych, Willa Generała, al. Wolności 30
19 marca 2015, g. 19.00
Na postrzeganie dzieła sztuki składa się wiele czynników – zarówno kategorie estetyczne, wrażeniowe, jak i zastosowane w nim środki stylistyczno-formalne. Na życie dzieła sztuki zaś – wszystko to, co dzieje się z nim po tym, gdy trafi na pierwszą wystawę lub do kolekcji. Niezbyt często jednak odbiorca zadaje sobie pytanie o początek – o to, jak właściwie dane dzieło powstało? Ile czasu zajęło artyście przygotowanie się do jego wykonania? Jaki wpływ na jego zdrowie mają używane przez niego materiały? I w końcu: ile zupełnie zwykłych, fizycznych czynności musiał wykonać, aby dzieło to mogło w ogóle zaistnieć? Niezmiernie rzadko mówi się o czasochłonnym procesie twórczym, który zazwyczaj utożsamiany jest z tak zwaną weną twórczą. Dla artysty jednak akt kreacji jest czymś więcej – jest często żmudnym, składającym się z wielu pomniejszych etapów procesem, z którym nierzadko wiążą się stosunkowo przyziemne, acz konieczne działania.
Projekt Agaty Czeremuszkin-Chrut zakłada prezentację jej twórczości malarskiej, jak i uwidocznienie tego, co zazwyczaj niedostępne dla widza, co ukryte za drzwiami pracowni. Pokazuje wszystkie te zwykłe czynności, które – mimo że niewiele mają wspólnego ze stereotypowym postrzeganiem malarstwa – odgrywają nierzadko ważniejszą rolę, niż efekt końcowy. Projekt ma na celu „odczarowanie” współczesnego wizerunku malarza. Przybliżenie odbiorcy procesu tworzenia, rzemiosła i warsztatu twórcy, od którego współczesne praktyki artystyczne nieustannie się oddalają.
Instalacja „Dokumentacja obrazu” stanowić będzie trzon ekspozycji, którą dopełnią obrazy powstałe w 2014 roku, składające się na serię „Mięso i Geometria”, których premierowy pokaz miał miejsce w listopadzie 2014 roku w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi. /Adam Florczyk/ wstęp wolny