- Muzeum
- Struktura Muzeum
- Rada Muzeum
- Obiekty muzealne
- Cennik usług
- Ogłoszenia
- Oferta usług Działu Archeologii
- Dostosowanie obiektów dla osób z niepełnosprawnościami
- Deklaracja dostępności
- Zasady zwiedzania wz. z COVID-19
- Partnerzy
- RODO
- Polityka Cookies
- Oferty pracy
- Szukamy spadkobierców
- Zamówienia publiczne
- Program działania
- Standardy Ochrony Małoletnich w Muzeum Częstochowskim
- Sygnaliści
- Wystawy
- Wystawy stałe
- Wystawy czasowe
- Gabinety Wybitnych Częstochowian
- Jerzy Ostrowski
- Ferdynanda Karo
- Ludwik Wawrzynowicz
- Waldemar Miechowski
- Leon Jelonek
- ks. Leopold Wojak
- dr Mieczysław Wyględowski
- Władysław Biegański
- Edward Mąkosza
- Juliusz Łuciuk
- Jan Maciek Kukliński
- Śladami Reszków
- Kalina Jędrusik-Dygat
- Bronisław Idzikowski
- Wojciech Łukaszewski
- Wacław Tokarz, Władysław Terlecki
- Ludmiła Marjańska
- Jerzy Władysław Kołakowski
- Wanda Wereszczyńska
- Stefan Gierowski
- Andrzej Jasiński
- Stefan Korboński
- Włodzimierz Błaszczyk
- Jan Otrembski
- Jerzy Jotka Kędziora
- Iwo Gall
- Jan Oderfeld
- Marian Michalik
- Krzysztof Kędzierski
- Muniek Staszczyk
- Zwiedzanie i ceny biletów
- Wydawnictwa
- Multimedia
- Projekty
- Janina Plucińska-Zembrzuska – konserwacja kolekcji
- Koziegłowy – zapomniany ośrodek twórczości rękodzielniczej
- Podróże wycinanek
- „Czyn-iąc piękno. Działalność częstochowskiej Fabryki Wyrobów Ceramicznych «Czyn»”
- Modernizacja stałej wystawy historycznej
- Konserwacja tła do fotografii z wizerunkiem klasztoru jasnogórskiego i Matki Boskiej Częstochowskiej
- VIII Konkurs Sztuki Ludowej Stworzone, by cieszyć. Rzeźby i zabawki
- Karuzela z Madonnami – wizerunki Matki Boskiej Częstochowskiej
- Etnobotanika w muzeum – w świecie naparów, wyciągów i eliksirów
- BOMBkOWA historia Częstochowy
- Edukacja
- Kontakt
Centrum Promocji Młodych
Co się dzieje, kiedy za dużo…
Otwarcie wystawy Ady Bireckiej
10 czerwca 2016
Co się dzieje, kiedy za dużo… – zapraszamy na otwarcie wystawy Ady Bireckiej
10 czerwca 2016, g. 19.00
Centrum Promocji Młodych, Willa Generała, al. Wolności 30
wstęp wolny
Ada Birecka – młoda artystka z Opola, absolwentka studiów licencjackich w Instytucie Sztuki Uniwersytetu Opolskiego, która obecnie kontynuuje naukę na Wydziale Sztuk Wizualnych ASP w Łodzi (specjalizacja intermedia), a swoje prace prezentowała m.in. w Galerii Sztuki Współczesnej w Opolu (2014, 2015), Galerii ASP Piotrkowska 68 w Łodzi (2015), galerii Oktogon przy HfBK w Dreźnie (2015), na zamku Albrechtsburg w Miśni (2015) oraz w Médiathèque Robert Cousin w Lens (2015).
Ada Birecka zajmuje się głównie rysunkiem i ilustracją, a od niedawna tworzy również wideo i tatuaże. Najchętniej, niezależnie od medium, podejmuje temat jednostki i jej indywidualizmu, ale też jednostki jako części większej integralnej całości. Interesują ją także proste, choć niecodzienne historie. Inspiracje czerpie z podróży oraz instynktownych, szczerych zachowań, najczęściej właściwych dzieciom i zwierzętom.
W Centrum Promocji Młodych będzie można zobaczyć jej interdyscyplinarny projekt Purioria, w którego skład wchodzi 11 drewnianych pudełek i obiekt rzeźbiarski. To świat, w którym wszystko toczy się swoim naturalnym rytmem. Żyjące tam istoty to efekty uboczne wcześniejszej cywilizacji, bardzo wysoko rozwiniętej zarówno pod względem technologicznym, jak intelektualnym. W pewnym momencie życie w tym świecie stało się do tego stopnia przytłaczające i skomplikowane, że doszło do masowego szaleństwa, co spowodowało ich całkowitą zagładę. Kiedy opadły już wszystkie toksyczne opary nienawiści, wyeksploatowana niemal do cna ziemia powoli zaczęła znów oddychać, a wraz z nią nieskalane nienawiścią stworzenia, które przetrwały. W rezultacie wykształcił się nowy ekosystem i nowe życie – bez polityki, telewizji, religii, broni i masowej konsumpcji. Pozostała jedynie czysta esencja życia.
Dopełnieniem wystawy będzie praca wideo Kompozycja na 11 mruknięć, która jest odpowiedzią na cytat A. Einsteina „Monotonia cichego życia prowadzi umysł do twórczości”. To kompozycja złożona z dźwięków wydawanych przez nas mimowolnie, w momencie znudzenia, oczekiwania, konsternacji lub zakłopotania. Narracja w pracy przypomina parabolę, która w momencie kulminacji dźwięków tworzy rozjazd pomiędzy sferą wideo a audio. Zaciera się wtedy granica pomiędzy tym co rzeczywiste a nierzeczywiste.
/Adam Florczyk/